22/2/08

Per què caminar Barcelona?

La Barceloneta, el Tividavo, el parc de la ciutadella, la plaça Catalunya, el camp de l’Europa, el camp Nou...i algun lloc més, són les coses que jo coneixia de Barcelona abans de l’any 2000. Precisament aquest any es quan començo a estudiar a la universitat i em trasllado de Girona a Barcelona a viure. Poc a poc em retrobo amb aquests llocs novament, amb uns altres ulls i el més curiós és que els puc ubicar al mapa de la ciutat. Curiós, perquè abans no ho podia fer, abans per a mi, eren llocs especials en mig de una gran ciutat desconeguda i sorollosa. Ara en canvi, visc al costat del camp de l’Europa, estudio a prop del camp Nou, agafo els ferrocarrils a la plaça Catalunya i passo algun diumenge al parc de la ciutadella després de dinar un arròs a la Barceloneta. Per tan, la meva concepció de Barcelona ha canviat, ara son espais, llocs connectats i coneguts com si de casa meva es tractés.
La llàstima és que cada vegada costa més tenir la il·lusió de conèixer un lloc nou o de descobrir que dos llocs que ja coneixies estan realment de costat i no perduts en mig de la ciutat.
Amb Caminar Barcelona espero tornar-me a sorprendre veient nous emplaçaments, o indrets ja coneguts vistos amb una altra mirada. Com una nova fase d’exploració de la ciutat.
Almenys això és el que espero del curs, la veritat es que promet bastant.

No hay comentarios: